Magsjuka & strömavbrott

Idag har varit en dag som verkligen inte har varit min dag. Började med inatt att jag vaknade och mådde illa, gick upp och tog ett glas vatten och tänkte inte så mycket mer på det. På morgonen ringde klockan som vanligt, gick upp klädde på mig och skulle ta fram lite frukost till mig och Jesper. Då började det bubbla i min magen så då fick jag springa till toan och spydde upp en hel del. Var väl medveten om att magsjukan finns runt om mig, då den sjukan går på jobbet. Men trodde att jag skulle slippa det men icke. Så dagen började inte bra. En stund senare blev det även svart i hela huset, då försvann strömmen och var sedan borta i ca. 8 timmar. Så min dag har varit väldigt lång och en rastlös Linda har inte gjort så värst mycket. Men som tur var så fick jag nog en ganska lindrig magsjuka för har inte spytt nått mer sen 11 imorse, så det är förhoppningsvis ett gott tecken.

Snart är det jul och jag är klar med alla julklappar. Känns hur skönt som helst att slippa vara ute i sista sekund och ha panik för att man inte hittar det man ska.

Blev även en resa till Leksand i måndags-tisdags. Leksand förlorade dock på straffar. Personligen tycker jag faktiskt att det är fel att det ska avgöras på straffar, det känns inte helt okej. Kvällen avslutas uppe i Leksand med lite filmmys och prat. Leksand är förövrigt en "by" jag ska flytta till, förhoppningsvis redan till våren.

Nu ska jag försöka få lite sömn.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0